Wednesday, September 12, 2012

Paya Indah Wetland, Dengkil, Selangor


Assalamualaikum...

dah nak masuk pertengahan september kan. 

entri kali ni, NH nak cite pasal satu tempat. Paya Indah Wetland kat Dengkil Selangor. 1st time NH jejak kan kaki kat sini. mmm..memang damai la .. byk flora n fauna. sebenarnya, bulan julai lagi NH ke sini untuk Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang atau lebih dikenali sgai APC... bukan NH yg dpt APC, kawan-kawan yg lain yg dapat. NH jd tetamu je, untuk memenuhkan dewan...

- buku aturaca, oren gitu kan.

NH tak sempat pun nak melawat kawasan ni, sebab datang dengan bas jabatan kan, so, ikut masa la nak balik kan. siap2 majlis, bas dah menunggu.. sempat jumpe ngan 2 3 ekor burung merak je.. burung2 lain, binatang-binatang lain n pokok2 yang pelik2, tak sempat nak jumpe..:)


- papan tanda (ambil kat google je gambar ni)


-sang merak yang tengah termenung- 

- merak ni tengah mengeramkan telurnya.. tah dah berapa hari la dia duk atas telor tu kan.



No comments:

Post a Comment