Pages

Wednesday, September 18, 2013

bercuti ke Bandung : part 1

28 ogos - 31 ogos yg lepas NH saya family telah bercuti ke Bandung. NH saje je nak kenal negara orang n rilekkan minda.:)

kat sini NH kongsikan sedikit tips utk travel ke tempat org untuk rujukan bersama. sebelum berangkat ke sana, kena la pastikan:

TIKET FLIGHT:
utk tiket flight ni, NH sarankan, korang prepare awal2, beli tiket AIR ASIA yang tengah promosi. kalau rezeki menyebelahi korang, tiket harga 10sen pun korang akan dapat. tiket NH semua di uruskan oleh abang NH, kira nya beli terus utk 7 org pergi balik. memang berbaloi sgt2. NH spend dalam rm200/per person utk semua sekali termasuk tax n bla bla..:)



PASSPORT:
Sila pastikan passport antarabngsa korang semua masih blum menjangkau tarikh luput ye. then, yang blum wujud passport tu, pastikan anda buat passport. NH terpaksa renew. passport lama gambarnya warna warni, yang bru ni kembali pada gambar hitam putih, zaman retro gitu.


masa dalam flight, pramugari pramugara akan bagi 2 borang untuk di isikan. borang kerajaan indonesia. so, kena la prepare pen siap2 ye. nanti borang tu akan di collect di airport sebelum kite check out.

DUIT RUPIAH:
yang ni tersangat lah penting. harus dan wajib tukarkan ringgit malaysia ke rupiah awal2, sebelum berangkat lagi ye. kalau nak tukar kat Bandung tu, memang membazir masa la sebab kita tak tau jarak hotel kite ngan tempat tukar duit tu macam mana kan.

bagi yang guna kad kredit tu, sila lah aktif kan plan antabangsa.


HOTEL:
untuk hotel ni, digalakkan buat tempahan awal2 ye. takut nanti, penuh ke, ape ke kan. so, tempah sebelum berangkat ke sana ye. cari lah hotel yg berdekatan dengan tempat2 yang nak kite lawati. family NH pilih guesthouse sahaja. guesthouse ni di suggest oleh pak supir. Ariandy Boutique Guesthouse. harga bilik kat guesthouse ni dalam RM 90 perday.

(maaf ye, gambar ni xleh nak rotate, dh byk kali try rotate, tp x berhasil)

   gambar kat atas ni, susun atur n suasana bilik. luas gak bilik ni, boleh tambah tilam. ruang untuk solat pun ada.  


gambar kat atas ni laluan nak ke bilik2 sewaan dan tempat makan atau tempat untuk beristirehat.

PEMANDU PELANCONG @ PAK SUPIR.
pak supir @ pemandu pelancong ni pun, kena cari awal2, semua ni di uruskan oleh abang NH, nasib baik dan syukur sgt2, family kitarong dapat pak supir yang sangat2 baik hati. Pak IRfan dan Pak Erwin.

memang puas hati sangat2 la pak supir ni, kitorang 7 orang, pak Irfan ni bg 2 buah avanza. 
ma NH di apit oleh pak Erwin dan Pak Irfan.

entri kali ni, NH bgtau tip2 je ek. lpas ni, NH wat entri plak tempat yang NH lawati n shopping. jumpe d next entri ye semua,..:)


1 comment:

  1. Assalamu’alaikum, salam sejahtera Tuan / Puan yang IRDI TOUR BANDUNG selalu kami rindukan atas kedatangannya Tuan /Puan ke kota kami di Bandung. Seiiring dengan kesehatan yang baik dan kesejahteraan dan yang selalu dimurahkan rizky nya Amiin…. Irdi Tour Bandung hanya sekedar ingin menginfokan promosi promosi yang tersedia di Irdi, mengenai bercuti di kota kesayangan Tuan / puan yang selalu dikunjungi saat weekend. Irdi Tour Bandung menyediakan Kereta Transportasi selama bercuti di Bandung atau Jakarta. Untuk info info lengkap tentang Irdi mengenai promosi percutian di Bandung bisa lihat blog Irdi :
    http://sewakeretamurahpelancong.blogspot.com/
    JOM JOM ke Bandung bersama Irdi, dijamin Muraaaah dan puas ^_^
    Kepuasan Tuan / Puan adalah kebanggaan Irdi… ;-)
    Dijamin Irdi bagi harga sangat Muraaaah dan pelayanan yang sangat baik..

    Contact Person :
    Mobile Phone : +6281322167717

    WhatsApp : +6281214741600
    +6281220477335
    Email : irditour.bandung@yahoo.com
    Facebook : - Irdi Tour Bandung & Irdi Wati

    Jika ada sumur di ladang boleh kita menumpang mandi jika ada waktu yang luang bisa kita berjumpa lagi mohon maaf kalau ada kata kata Irdi yang tidak berkenan.
    Irdi Tour Bandung tunggu yah kedatangan Tuan / Puan ke Bandung..
    Wassalam..wr.wb..

    ReplyDelete