Wednesday, October 10, 2012

Novel: Sayangku CASPER

Asslamualaikum...

lama betul NH biarkan encik blog ni kesunyian kan. bukan taknak update, tp, sedikit sakit hati, dengan kamera NH. tak leh tranfer gambar ke pc kat opis ni la plak..


NH pun dah lama sgt2 kan tak update ape2 pasal novel..
untuk entri kali ni, NH nak cite sikit je pasal novel Sayangku CASPER hasil buah tangan dari MAzni Anita.
sangat seronok sebenarnya menjelajah seluruh novel ni.

Gaya bahasa yang disampaikan dlm novel ni sangat lah sempoi. mampu membuatkan NH tergelak sorang2..:) Watak utama dalam novel ni adalah Tia Adilia dan Tengku Rafique.

CASPER adalah sebuah keluarga yang agak ternama di bandar Paris. Keluarga yang mengeluarkan baju jenama sendiri. Kedatangan Tengku Rafique dari Paris ke Kuala Lumpur adalah untuk mencari sepupunya atas permintaan Grannynya. Perpisahan yang berlaku 17 tahun yang lalu antara sepupunya Adilie dan Grannynya.

Dalam masa menjejak Adilie, Tengku Rafique bertemu dengan Tia Adilia.
bermacam-macam peristiwa berlaku sepanjang perkenalan mereka, sampaikan Tia Adilia terpaksa berlakon menjadi Adilie kerana ingin menyelamatkan nyawa Granny Tengku Rafique yang terkena serangan jantung setelah mendapat berita yang Adilie telah meninggal dunia lama dulu.




untuk mengetahui kesudahan Sayangku CASPER, sila bace ye..
siapa Tia Adilia sebenarnya? apa hubungan Tia Adilia dan Adilie? banyak juga persoalan yang akan muncul di pertengahan novel ini.



Novel ni..NH pinjam je ngan kawan NH.. cik mimi. thanks ye cik mimi.. blum anta lg novel tu. sbb kamo belum dtg alamanda lg..hehe


3 comments: