Tuesday, October 16, 2012

Novel : Si Mangkuk Tingkat

Assalamualaikum...

sekarang ni. mood NH mau update pasal novel je..
novel yang dah berbulan bulan yg lepas NH bace. kali ni hasil karya Faziela, Si mangkuk Tingkat.
thanks pada kawan NH, Rose sebab bagi pinjam ini novel..:)




- rupa novel yang berjaya di google...:)

Sinopsis:

Seandainya dirinya tercipta untukku, rela kemenjadi miliknya. Impiannya satu dalam seribu.

"Nampak tak apa yang aku nampak ni?" Huh?"Budak perempuan tu. " Yang tadi?Jadi?"Dia pakai baju kurung la. "Eh. haah la!" Benda yang aku cakap tadi bukan mustahil kan?"

Senyap."Kau nampak benda yang dia bawa tadi?"Geleng"Mangkuk tingkat."

Sejak dari itu. hatinya sudah terpaut pada si Mangkuk Tingkat. Namun, pertemuaan kedua mereka tak seindah yang diimpikan.

Street! Malaun nak mati melintas jalan macam rombongan orang kahwin ni????" Cik adik manis, tak tahu lintas jalan ke?""Encik ni tak tahu bawa kereta ke? Ni dapat lesen terbang ke?" Suaranya memetir." Cik, lain kalau nak melintas, buat cara melintas. Bukan macam rombongan kahwin Cik Kiah."Takdir menemukan mereka atas jodoh keluarga. Apabila hati mula menerima, ada saja yang cemburu dan dengki menyelit di tengah kehidupan mereka. Andai takdir Allah tertulis jodohmu itu dia, datanglah seribu orang sekalipun merebutnya dia akan tetap menjadi milikmu.






No comments:

Post a Comment