Wednesday, February 16, 2011

SeharuM CintA LestarY



Sedikit sinopsis yang saya 'copy & paste' daripada laman web Buku Prima selaku penerbitnya.

Lestary adalah anak Hanan Alaa bersama Daud, perkahwinan campur antara Malaysia dan Dubai. Sewaktu Lestary berusia 5 tahun, dia dan ibunya diperkenalkan pada Wan Bada, orang tua Daud malangnya dua beranak itu terus dibenci dan diseksa jiwanya oleh Wan Bada.

Akhirnya Hanan Alaa yang sarat hamil anak ke dua telah diceraikan talak 3 setelah Daud menikahi Milah (isteri kedua). Bersama Lestary, Hanan Alaa meninggalkan rumah Wan Bada. Mereka dibantu imam dan seorang wanita berhati mulia di kampung itu.

Akibat fitnah dan cemburu, Hanan Alaa terbunuh. Injap jantung, hati dan buah pinggang diderma kepada yang memerlukan bertepatan amanatnya.

Setelah 10 tahun menetap di luar negara, Lestary kembali ke Malaysia dan bekerja di puncak Cameron Highland. Dia menemui penerima injap jantung dan hati ibunya selepas bertunang dengan Razim. Tanpa sengaja, dia jatuh cinta pada Dafiezudin dan cinta itu kian mendalam setelah mengetahui milik ibunya ada di dalam diri lelaki itu. Cinta bersemi kian kukuh dan berlakunya persaingan cinta antara Dafiezudin dan Razim, demi memenangi hati Lestary.

No comments:

Post a Comment