Pages

Wednesday, July 27, 2011

Doa Buat Kekasih



Ya-Rabbul Al Amin
Seandainya telah kau takdirkan dia milikku..
Dekatkan lah hatinya dengan hatiku
Tetapkan lah kemesraan antara kami
moga kebahagiaan ini kekal abadi milik kami

Ya Muhaimin
Seiringkan lah kami mengharungi hidup
Ke tempat yang sejahtera

Ya Rabbul Fatihin
Tetapi Tuhanku yang Maha Pengasih
Seandainya telah kau takdirkan dia bukan milikku
Bawalah dia jauh dari pandangan ku dan ingatanku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan yang dasyat

Ya Rabbul Izzati
Serta Tuhanku yang Maha Mengerti
Berilah aku kekuatan melontar bayangannya dari hidupku
Agar aku bisa bahagia
Walaupun tanpa dirinya

Ya Rabbul Quddus
Biar sekuat mana aku menyintainya
Aku pohon agar Tuhanku
Melenyapkan perasaan ini
Sekiranya dia ditakdirkan bukan milikku

Ya Rahman Ya Rahim, Ya Tuhanku,
Tapi sekiranya dia ditakdirkan untukku
Kupohan agar takdir memperkuatkan kasih dan cintaku padanya
Selagi tidak melampaui kasihku padaMU

No comments:

Post a Comment