Friday, July 1, 2011

Muvie, Muzium Mamalia, Taman Wetland

assalamualaikum.

dalam 1 hari, 3 xtvt NH buat bersama 2 sahabat NH iaitu, cik ana dan cik azma. xtvt di hujung minggu NH untuk melepaskan tensen dan kepenatan berkerja. xtvt ni berlaku pada 19 jun lepas. dah hampir 2 minggu berlalu. hari ni, baru NH sempat buat entri pasal xtvt yang agak menarik di pandangan mata NH la kan..hehehhee

paling tak tahan, NH layan muvie 321 cinta pada pukul 11 pagi. 1 baris kusi belakang je ada penonton. agaknya, orang lain duk membuta lagi kat umah kan, NH ngan cik ana dan cik azma dah menapak ke alamanda. apa-apa pun, enjoy gak layan muvie 321 cinta ni.



bila dah abis layan si Sam dan 'Ayam' yang macho tu, kami pun berjalan-jalan la kat Rasa untuk merasa apa yang ada.

dah siap makan baru lah teringat nak snap gambar. hasil kesedapan yang tak terkata.



bertenggek kat banner pameran foto alam.


pameran foto



ruangan untuk kanak-kanak. tapi, kami yang duk melepak dan bergambar bagai kat sini.



bersama rangka ikan paus. buat sup pun sedap ni.






ini adalah seorang tapir.


kami bertiga berlatarbelakang gambar haiwan yang aktif pada waktu malam.






sang rusa yang agak macho.



sedapnya dia beristirehat kan.



feeeewwwittt!!!!!!! boleh berkenalan? menggoda giler posing sang beruk ni kan.



waaaa.. beraninya NH duk hulur3 tangan dgn mr tiger kan. kalu yang hidup, mau tak cukup tanah NH lari.



encik tenggiling di sebalik kotak kacanya, terlindung lak ngan kaki cik ana kan.



cik ana dan kawan barunya..hihihi..jgn marah ye cik ana.



layan sikit gambar cik azma bersama 'adik utan' ni..hehehe



di luar muzium mamalia pun wajib bergambar tau.


bila dah bosan duk bertenggek-tenggek kat mamalia yang keras kejong tu, tiba lak masa NH bersantai kat taman sebelah muzium ni. setiap sudut mesti di abadikan kenangan.. hehehe.. NH dah rasa makin tembam kan. atkin diet NH memang dah lama terbang melayang, tak tau la bila nak mula beratkin kembali ni.



ketibaan kami ke tasek wetland. thanks ye cik azma kerana rajin men'snap' rupa kami ber2 ni..;]



NH dgn cik ana, tengah mengintai si bangau dan sang itik..;]



cantik kan?



tengah syok menjamu selera.



isk... lupa la plak nama saintifik untuk 2 benda alaf kat bawah ni. yang NH ingat, haiwan spesis ni, memang hidup berpasangan. tengok tu kan, asyik ber2 je. so sweet kan..hehehe. sejenis bangau gak la kut kan haiwan ni.



cik azma yang suka jadi kamerawoman yang tidak berapa nak bertauliah..hehehhe.. takpe, janji ada orang nak tolong kan gamba NH kan.



NH bersama cik ana yang sedang ralik perhatikan ikan dalam tasek, tetibe je cik azma datang mau snap kami nye gambar, ape lagi, toleh n sengih je la kan.

No comments:

Post a Comment