Pages

Thursday, September 23, 2010

10 syawal

10 syawal, hari ahad, dah 4 hari saya ada kat kampung.

kul 10 pagi, bertolak balik ke putrajaya, abg dan n kak eza mau singgah membeli belah d kuala terengganu..saya layan je la, boleh window shopping je, sebab poket saya sudah kering..huhuhu...
kitorang akan lalu ikut leburaya pantai timur.(LPT)
1st tempat yang abg dan singgah, kat jeti pulau redang..g survey harga pakej ke pulau redang...
fuh..macam best je kan kalau dpt p pulau redang tu..sapa mau ajak saya holiday kat pulau redang ye?? hehe..berangan je la sorg3 kan.

2nd, singgah makan ikan celup tepung dgn sotong celup tepung kat pantai penarik. mmg tiap kali lalu ikut laluan pantai ke kuala terengganu, akan singgah pekene makanan laut ni dulu, kalau dengan ayah n ma pun sama, wajib singgah kat kedai akak ni..hehe, saya tak tau lak nama akak ni sape..:]


- pemandangan dari gerai ikan celup tepung, cantik kan pantai penarek ni -



- ikan dan sotong celup tepung yang sudah abis di belasah kamo ber3...
dah siap belasah baru la snap gambar..masa makanan banyak, selalu lupa nak snap, tu namanya, penangan perut lapar... makan bersama air nyiur..:]


tempat ketiga yang kitorang singgah kat tempat orang jual kopok lekor, kampung batu rakit, lagi beberape kilometer nak sapa kuala terengganu..kak eza saya borong kopok leko..saya jdi tukang makan jer...hehe...layan a gamba kedai kopok lekor yang kitorang singgah..lupa lak nak tgk apa nama kedai kopok leko ni..:]




perjalanan di teruskan ke bandar kuala terengganu. kitorang b3 ke pasar payang, kak eza saya mau beli baju batik untuk abg dan saya..alamak, masa g pasar payang, saya boleh lak tertinggal hp kat dlm keta. so, tak de gamba la kat pasar payang ni.. mau jd kelabu mata tgk kain3 batik yang cantik3..harga pun berbaloi2, batik sutera, rm200 sepasang, saya sgt berkenan. kena simpan duit ni nak g beli batik sutera kat pasar payang ni..:]

dah hampir kul 3 petang, baru gerak dr banda kuala terengganu.
pastu singgah lak di marang, area penjara marang, dekat orang jual barang kraftangan hasil dari banduan2 dr penjara marang. abg dan saya cari kipas mengkuang untuk nenek kak eza, singgah tengok harga, fuh...mahal yang amat...hehe...tak beli la..





- saya berkenan sangat ngan penyu pink tu...huhu..., lain kali la ye en. penyu, kite jumpe lagi nanti ye.

lepas singgah kat area marang tu, saya dah selamat ke alam mimpi..ngeh3, sedar2 dah nk magrib, dah masuk banda kuantan..
abg dan saya nak makan kat tepi pantai kat kuantan upe nye..
singgah makan seafood kat tangjung lumpur..
waahh....best sgt suasana kedai2 makan seafood kat sini.
makan kat kedai 'ana ikan bakar petai'
kiki...macam selalu la kan, siap makan baru nak snap gamba...dah jadi tabiat dh saya ni, lupa nak ambik gamba awal2, masa makanan terhidang..kiki...
ikan merah bakar (tak bg letak petai, sebab tak penah makan, risau takut tak leh telan), tomyam, sotong celup tepung, sayur kailam goreng, mmg terangkat la, mcm rumah kat kuantan je kan makan, padahal perjalanan jauh lg. dlm 4 jam lg baru sampai putrajaya..
- kak eza n abg dan saya yang sudah kekenyangan -

- suasana yang best kat kedai 'ana ikan bakar petai' -

lepas makan, perjalanan di teruskan, sampai kul 12 tgh mlm kat opis..
pagi isnin mesti kepala jd toing3 kat opis sebab tak cukup tido.;p

No comments:

Post a Comment