Tuesday, August 10, 2010

balik kampung - part 1

7hb, kul 7.45pg, saya, kak eza n abg dan bertolak balik ke kampung di besut trengganu..bersama si puteh saya... 1st time si puteh berjalan jauh, xpe la kan, si puteh pun kena la lasak2 mcm tuannya..hehe..


kali ni, abg dan lalu ikut lebuhraya pantai timur - jerangau jabor - kuala berang - setiu penarik.


biasa nya, saya balik kampung, melalai jalan gua musang, kalu bas pun, akan lalu jalan gua musang, tp kali ni, jauh sikit la perjalanannya, tp lebuhraya la kan..hehe.



dalam kul 2, dah sampai kuala berang, kak eza saya teringin nak kenal tasik kenyir, abg dan saya pun masuk la simpang ke tasek kenyir, dlm 15 minit je masuk ke dalam, tasik kenyir ni, kena nek bot, g ke tengah tengah tasik, baru la best, kitorang tgk3 kat tepi tasik je la,..kat bawah ni, gamba tasek kenyir dr darat..ni je yg sempat saya snap, sebab, time ni, org terlalu ramai, org org dr jabatan JPJ kuala terengganu ade buat majlis penyampaian hadiah utk pertandingan memancing..




- saya teringin gak nak nek bot, pegi ke tengah3 tasik,nanti la, 1 hari nanti, saya mau bercuti ke tasek kenyir..:)



dalam 20 minit je rehat kat tepi tasek kenyir ni, kitorang teruskan perjalanan, melalui jalan pantai, setiu penarik..ruginye, tak sempat nak snap gamba, saya terlalu excited nak balik kampung. singgah makan ikan + sotong celup tepung kat pantai penarek.



dalam kul 5, selamat sampai di kampung halaman ku...wah....sonoknye..

kul 6 lebih, pegi anta adik ke Usm Kubang kerian, sebelum tu, singgah ambik ayub + ajim + ibunya, kitorang 5 beradik dapat berkumpul kali ni, ke kubang kerian.


sampai kat usm, dh magrib, naik ke hostel adik, n terus g masjid besar kubang kerian untuk solat magrib. lepas tu, ayah ajak ke tesco, minum n makan kat sana, saya cukup penat melayan ayub n ajim kat playground..:]




- ayub dah pandai cakap dah skrg, dah banyak benda yang boleh dia ckp, 1hb september ni, genaplah 2 tahun umur ayub. kecik je orang nya, tp, samseng..hehe, skrg ni, ayub dah pandai buli ajim, ajim dah kalah ngan ayub. senjata utama ayub, adalah gigit...waa.nanti, mesti saya bakal kena gigit kat dia..


- ayub telah merampas tempat duduk pemandu tu dengan ajim..sian ajim, hanya mampu tgk dr jauh, makcik3 semua marahkan ajim kalau dia berebut ngan ayub, saya pun akan marah ajim..sian ajim..muka tak puas hati je kan..kikiki...


- ayub tengah cari skill macam mana nak merebut tempat pemandu ngan ajim..kiki...
- ajim tengah seronok dapat jadi pemandu yang berhemah..;p


- muka samseng ayub..hehe..rindu sangat kat ini budak kecik..:)


- kikiki..ayub n ajim dlm troli tesco, saya punya keja la ni, sebab saya dah penat nak layan ayub, dia berjalan ikut sedap kaki melangkah je, saya pun, ape lagi, sumbat dlm troli n tolak sampai ke kereta, gelak je dia, sonok agaknya leh masuk dlam troli tu..

2 comments:

  1. rindunye nk berbuke dgn mak kt kg...;((

    ReplyDelete
  2. kaknor pun rindu nak berbuka kat kg, tak sempat 1st poser kat kg pun hari tu

    ReplyDelete