Pages

Monday, August 16, 2010

ramadhan kali ini

salam ramadhan semua...
dah seminggu lebih rasenya saya tak update encik blog ni..

dr 1st puasa sampaikan ke hari ni, dah hari ke 6 berpuasa, tuntutan kije sangat banyak, syukur sgt2, sebab semua kije saya dapat selesaikan dengan sempurna, berkat bulan ramadhan agaknya, skrg ni, penyelia saya, kak ruhil, bagi task baru untk saya, cari data data dlm sistem SSb, kikiki...SSb tu pun, saya tak tau nama penuh nya, janji, saya jumpe semua data-data yang di kehendaki..:]

eh, melalut pasal kije lak, sebenarnya nak cite pasal puasa pada tahun ni.

saya nyambut puasa ngan kak eza n abg dan..1st puasa, saya sgt2 lembik, sebab mlm tu baru sampai dr kg, penat sgt2, mlm tak makan, kononnya nak bangun sahur, wah...time sahur, boleh lak tak sedar langsung, alarm hp menjerit sorang3 agaknya..

sebenarnya, berkobar-kobar nak blaja bangun sahur tahun ni,..kiki, dh tua tua baru nak belaja bangun sahur, saya ni, mmg dr kecil lg tak biasa bangun sahur...sayang tidor, teruk kan saya ni, tak dpt pahala sahur, kwang2,...dah la ramadhan sekali setahun je..

bilakah saya akan dpt bangun sahur ni..huu..tunggu dah berumah tangga kut...tanggungjawab dah besar kan bila jdi wife org, tp, bile kah ia nya akan berlaku???

eh, melalut lg..hehe..
hari 1st puasa, kul 8.30am, perut saya dah nyanyi2 n pedih2,..uwaaaa...kena la bersaba kan, sebab berpuasa, tghri, saya berkobar2 pegi cari lauk untuk berbuka kat anjung bersama kakti, opismate merangkap orang sekg..hehe..saya beli sambal paru-paru je, kul 1 lebih tu, dah tak byk pilihan lauk, sebab 1 kedai je buka yang jual lauk2 ni..kena serbu la, ape lg, harga pun, mahal tak hingat dunia... saya beli kurma 1 kotak..:]

1st day puasa, berbuka ngan lauk sambal paru-paru n sambal sotong yang fila bg ptg smlm, konon nya nak wt sahur, tp tak bangun sahur, fila ni jiran saya merangkap opismate..hehe..thanks fila, banyak lak dia bg sambal sotong tu. leh makan untk 3 org n 2x lg. kak eza n abg dan bangun sahur, saya je yang pengsan..hehe
saya makan nasik dengan banyak nye..huhuu....misi diet sudah terbengkalai..
susahnya utk diet d bulan puasa ni..

2nd day puasa, saya dah kembali normal..hehe, sebab berbuka mkn dengan terlebih2.
dah tak beli lauk dh, sebab cekik darah sgt, abg dan beli lauk kat bazar ramadhan presint 2, sup perut + kuih tepung pelita, kak eza rebuskan telor jeruk.
walaupun lauk sup perut + telor jeruk, saya tetap makan dengan tak hingat dunia..hhuuhu..mmg tak diet lg dah, tak leh nak kontrol lak pemakanan time bulan poser ni..

2rd day puasa, hari ni, rehat yang panjang, ape lg, ronda2 alamanda la ngan mimi, saya nak beli slipar baru, sebab dah lama saya tak beli selipar, last, beli slipar jepun comey3 kat rantau panjang, tp, tertinggal kat kg lak, kali ni, saya nak beli slipar yang lawa2 sikit, berkenan ngan slipar Nose, tp, hampeh je, takde size, kaki saya sgt kecik..susah nak dptkan size, tp, size 4 je pun, xde la kecik sgt kan??? kikiki... last2 berkenan ngan slipar primavera, sib baik la ade sale, kalu x, maunye saya pandang pandang jeling jeling je kat slipar ni..huhu..akhirnya, dpt gak slipar baru..
hari ni agak kalut, sebab, kakak saya yang kat setapak duk sms n call suh g ambik anak buah saya kat UPM. UPM? saya tak tau jln nak g Upm..aduh...mcm mana ni, kesian lak kat anak buah saya tu, tp, minah tu, tak mau nek lrt..huhu..saya ni sebenarnya dah janji ngan kakak saya, hujung minggu nak g umah die, nak tlg dia buat popia mini. kakak saya wat bisnes popia mini..
saya tlg3 ape yg patut je..
last2, tak jadi lak anak buah saya tu nak balik setapak..fuhh..lega sikit..
maknanya, saya boleh ke KL pagi sabtu la, tak perlu ke Kl mlm sabtu tu..huhu..selamat..

panjang lak entri saya kali ni..ni la penangan lama tak update encik blog ni,..dah start merapu merepek dah kan..nanti sambung entri lain la untk cerita hujung minggu saya...:]


No comments:

Post a Comment