Pages

Sunday, July 25, 2010

Ting TOng

ting tong ting tong..hehe, bunyi bell pintu kan.
cewahh, mcm ade bell je kan pintu umah.
sebenarnya tak tau nak letak tajuk ape kat entri ni..
saya rase penin penin lalat sekarang ni,
mcm byk sgt problem hidup semenjak 2 3 hari ni.
kat opis, tak yah cite la, mmg dah byk kije,
sistem tatatertib tu sudah mengganas,..
saya paling problem sgt2 bila kena baiki n update sistem yang sedia ada.
saya cukup penat nak memahami semua flow yang dah siap tu.
nak kena paham Database lg, nak kena tahu page2 yang wujud..
uwaa..saya sangat penin, task terbaru, saya kena tukar design lak.
design tu mmg dah ada, cuma nak kena cri codding n page je..
ohhh,,sagt tensen n penin..

hujung3 bulan ni, byk lak hutang nak kena settle kan..
huhuhu..saya dah makin pandai berhutang.
hutang yg utama, hutang MARA..dah 3 bulan saya tak bayar ni..
adeh, saya sepatutnya wajib bayar MARA tu rm100 sebulan.
tah kemana la duit saya ni, sampai 3 bulan tak sempat nak bayar.
skrg ni, wjud lak hutang baru, hutang ngan Public Bank, loan keta,
ha, sapa suh gatal beli keta kan..padan muka saya.
saya wajib bayar kat public bank 25hb, tp, 23hb saya dah nak g bayar kat cash deposit mesin tu,
tp, saya tak reti ,,,uwaa..sgt memalukan, kena ada no akaun..
mana saya nak dapatkan no akaun tu?..sgt buntu...24hb, saya g lg kat Cash deposit mesin,
termenung panjang saya kat situ..uwaa....tak dpt gak, sebab tak de no akaun..
ya alllah, mcm mana la nak bayar ni..

tetibe je petang 24hb, saya terYM ngan classmate saya yang nama manja Boy...
hehe,sembang punya sembang, saya pun tanya la boy, wat loan keta ngan bank mana?
akhirnya, dpt gak kawan yg wat loan ngan public bank.
ohhh...thanks boy, boy ajarkan cara nak bayar kat Public bank tu..
rupanya, kalau 1st nak bayar, kena g bayar kat kaunter n isi borang..
apa da saya ni..sgt jakun..esok, saya kena settlekan bayaran keta ni..
lewat sehari..lain kali, tak kan berlaku lg..

problem peribadi pun ade gak ni..my en ayie makin mengganas..hahha.
mengganas = cemburu..ngeh3...cukup penin kepala saya ni..
byk pk pasal die lak skrg, tu la, den plan nak kwin awal sikit, ekau tak mau.
skrg, ekau sebok duk mengganas ngan saya..huhuu..
harap2, saya boleh handle perangai baru en ayie ni..
satu lg, saya dah kena kawal cara bercakap, en ayie dah mula menegur saya suka ckp selamber.
die nak saya pk byk2 dulu sbelum berckp, maknanya, kena jaga hati die lebih dr dulu la tu.
ok, dah faham en ayie.

pstttt...mlm td dah kuar dating ngan die, maknanya, die dah ok ngan saya..
settle problem peribadi..hehhee..


# sgt pjg entri ni, sebab mmg encik bog jd tempat luahan hati saya

2 comments: